Oferta de sezon !

Ofertă specială pentru firme ! ! !


Manualul motociclistului    scoala moto Adi


Pornirea in rampa

    Este mult mai dificil sa porniti motocicleta in rampa decat pe teren plat. Pericolul de a da inapoi si de a-l lovi pe cel din spate sau de a se opri motorul este mai mare. Iata cea mai buna metoda:

1. Folositi frana fata pentru a tine motocicleta in timp ce porniti motorul si cuplati in prima treapta de viteza.

2. Treceti pe frana de picior pentru a tine motocicleta in timp ce actionati acceleratia cu mana dreapta.

3. Accelerati un pic mai mult pentru mai multa putere.

4. Debreiati usor si lasati usor frana spate in timp ce accelerati progresiv. Daca demarati prea repede va puteti ridica pe roata din spate sau motorul se poate opri.

5. Eliberati frana de picior in timp ce motorul incepe sa se opreasa, iar ambreiajul va tine motocicleta.


Schimbarea vitezelor

    Schimbarea vitezelor fin si repede necesita antrenament dar, odata invatata va reduce teama pe motocicleta si va va ajuta sa mentineti controlul. Manualul de utilizare va spune viteza maxima pentru fiecare viteza. Tineti minte, in permanenta folositi treapta de viteza corecta pentru viteza cu care circulati, indiferent daca ea creste sau scade. Este mai multa la schimbatul vitezelor decat obtinerea onei accelerari continue a motociclete. Se poate pierde controlul daca vitezele sunt folosite incorect la decelare, viraje sau pante.

Schimbarea in jos a vitezelor.
   Schimbarea vitezelor in jos poate fi mult mai dificil de efectuat fin decat schimbarea in sus. Iata cum se face:
   - inchideti acceleratia.
   - strangeti ambreiajul si accelerati putin, cu o miscare ferma impingeti schimbatorul de viteze in jos cat de departe merge si eliberati-l.
   - eliberati ambreiajul complet dar gradual in timp ce accelerati pentru a ajusta viteza motorului cu viteza dorita de mers.
    Asigurati-va ca mergeti suficient de incet cand schimbati intr-o treapta inferioara. Daca mergeti prea repede motocicleta va zdruncina (lurch) si roata din spate se poate bloca. Acest lucru este mai probabil sa se intample cand schimbati in treapta intai sau cand mergeti in panta. In aceste imprejurari trebuie sa folositi franele pentro a incetini suficient pentru a schimba viteza in siguranta.

Schimbarea vitezelor in viraje
    Nu schimbati vitezele in viraje decat in situatii exceptionale. O schimbare brusca a puterii pe roata din spate o poate bloca sau rasuci, provocand un derapaj. Cel mai bine este sa schimbati vitezele inainte de intrarea in viraj.

Inapoi:   »   Manual moto