Oferta de sezon !

Ofertă specială pentru firme ! ! !


Scoala Moto Adi

Explicatie fenomen HIGH-SIDE

   Pentru cei care nu stiu, high side-ul este un tip de accident de motocicleta care se intampla din cauza ca roata spate prinde aderenta atunci cand nu sta pe directia de mers. Pentru ca un highside sa aibe loc, roata spate trebuie mai intai sa piarda aderenta si sa devieze de la traiectoria motocicletei. Pierderea de tractiune initiala poate fi cauzata de diferite motive, cum ar fi blocarea franei spate, sau de o prea multa acceleratie la iesirea din curba.
   Atunci cand roata spate, din alunecare, recapata brusc aderenta, nu va merge in acelasi plan ca si restul motociletei. Acest lucru determina motocicleta sa se indrepte atat de repede incat pilotul este aproape intotdeauna catapultat peste ghidon. Dupa cum spuneam, acest gen de accident se intampla de obicei din cauza supra accelerarii sau unei franeri prea puternice intr-o curba/ blocarea rotii spate intr-o oprire de urgenta de la o viteza mare, dar se poate intampla si la viteza foarte mica.

   Din experienta, va pot spune ca se evita cu ceva atentie, coordonare si calm prin:
   - dozarea corecta a franelor, pentru evitarea blocarii rotii.
   - evitarea aplicarii bruste a acceleratiei la un unghi mare de inclinare (aplicarea constanta a acceleratiei).
   - o pozitie corecta a corpului la iesirea din viraj (ridicat in scarite).
   - alegerea unei trepte corecte in abordarea virajului (treptele inferioare favorizeaza dezastrul).


  » Categoria AM   » Categoria A   » Categoria B   » Categoria BE   » Categoria C,CE
Fenomen Highside Video-1     Scoala Moto Adi

Lectii in poligon

Galerie video

  » Categoria AM   » Categoria A   » Categoria B   » Categoria BE   » Categoria C,CE
Fenomen Highside Video-2     Scoala Moto Adi

Lectii in poligon

Galerie video

  » Categoria AM   » Categoria A   » Categoria B   » Categoria BE   » Categoria C,CE