Oferta de sezon !

Ofertă specială pentru firme ! ! !


manualul motociclistului    scoala moto


Explozii de cauciuc

   Daca faceti pana sau explozie ( de caucuc ), trebuie sa reactionati rapid sa va pastrati balansul. Nu puteti auzi intotdeauna o explozie, dar trebuie sa detectati pana din modul in care motocicleta reactioneaza.
   O pana pe fata este mai periculoasa deoarece afecteaza la virare. Daca roata fata face pana, se va simti ca virarea este mai grea. Daca roata spate face pana, spatele motocicletei va avea tendinta sa se miste dintr-o parte in alta.

Tehnici

   Daca roata din spate explodeaza, pastrati-va pozitia pe motocicleta. Nu franati. Mai bine lasati accelearatia. Cand ati incetinit destul, iestiti de pe partea circulata a drumului si folositi frana fata cu grija, pana la oprire.

Tehnici

   Daca roata fata explodeaza, tineti-va bine si incercati sa indreaptati ghidonul, mutati-va greutatea spre spate. Din nou, nu franati, dar lasati acceleratia. Cand ati incetinit destul, iesiti de pe partea circulata a drumului si folositi frana spate pana la oprire.



Inapoi:   »   Manual moto

manualul motociclistului    scoala moto


Blocarea acceleratiei

   O acceleratie blocata necesita gandire rapida. Daca acceleratia este larg deschisa, folositi impreuna contactul de oprire a motorului si ambreiajul, urmand o franare. Daca se blocheaza intr-o pozitie normala, uitati-va dupa un loc sigur pentru oprire, semnalizati intentia, iar dupa ce ati ajuns intr-un loc sigur, folositi impreuna contactul de oprire a motorului si ambreiajul. Apoi folositi franele.

Voblajul

   Cand rulati la viteze mari, dintr-o data roata din fata poate sa inceapa sa vobleze sau sa tremure dintr-o parte in alta. Singurul lucru care-l puteti face este sa faceti fata situatiei.

  - Nu franati.
  - Tineti ghidonul ferm, dar nu incercati sa opriti tremuratul.
  - Inchideti acceleratia gradual si iesiti de pe carosabil cat de repede puteti.
  - Daca incercati sa accelerati in voblaj, doar veti inrautati situatia.
  - Cauzele tipice pentru voblaj sunt: presiunea inegala in roti, roti nealiniate sau inclinate, spite slabite, parbriz montat prost, distributie proasta, viteza prea mare pentru designul motocicletei.



Inapoi:   »   Manual moto